Zoeken
  • Bouw Jouw Imperium SMEC Comm. V.

Instagram Shopping instellen zonder fouten, dat doe je zo!

Kreeg jij de melding dat je Instagram Shop werd afgekeurd? Of wil je dit graag voorkomen? Dan moet je weten dat er bepaalde voorwaarden zijn waaraan je moet voldoen.


Enkele voorwaarden op 'n rijtje

  • Je bevindt je in een door Facebook goedgekeurd land. Geen zorgen, met België en Nederland zit je sowieso goed!

  • Je hebt minimaal 9 artikelen in jouw webshop.

  • Je verkoopt producten en géén diensten.

  • Het moet duidelijk zijn dat je een webshop hebt.

  • Je hebt geen persoonlijke foto als profielfoto en/of teveel persoonlijke foto's op je feed.

  • Je verkoopt geen gepersonaliseerde producten. Als je overduidelijk een categorie hebt met gepersonaliseerde artikelen, dan wordt dit gezien als een dienst.

  • Je hebt een zakelijk Instagram account.

  • Jouw Instagram- en Facebook account zijn aan elkaar gekoppeld.

  • Je koos voor een check-out stijl die ondersteund wordt. Bij het aanmaken van je shop mag je niet kiezen voor de check-out 'chatten met verkoper'. Deze optie wordt helaas niet ondersteund voor Instagram Shopping. Als je dit koos zit er niets anders op dan je volledige shop te verwijderen en opnieuw te beginnen. Kies als dus zeker de check-out stijl 'betalen op website'.

Neem contact op met Facebook


Het kan zeker dat je shop is afgekeurd om andere redenen. Als je jouw reden niet terugvindt in het lijstje neem dat contact op met Instagram via de Facebook Support op Facebook Business.


De knop zit heel erg goed verstopt, maar gelukkig kan je via deze link er makkelijk naartoe. Let op: dit kan je enkel via je desktop doen! Vervolgens kan je kiezen voor een chatfunctie. Hoe je de chatfunctie vindt, leg ik hieronder stap voor stap uit.


3 stappen naar de Chatfunctie


Stap 1: Selecteer het Bedrijfsmiddel

Ten eerste wordt er gevraagd bij welk 'middel' je hulp nodig hebt. Rechtsboven vind je het vakje 'Alle typen middelen'. Daar kan jij filteren naar je Instagram Accounts. Als je het middel niet meteen vindt, kies dan voor 'meer laden'. Als dit je nog steeds niet verder helpt kan je klikken op 'Selecteer een bedrijf' en vervolgens op 'Ga'.


Stap 2: Selecteer het probleem

Je kan nu een onderwerp selecteren uit een voorgemaakte lijst. In dit geval mag je klikken op 'Ander probleem met Instagram winkels'.


Stap 3: Krijg hulp

Tenslotte kan je extra informatie geven dat kan helpen bij het onderzoek. Vergeet ook niet je e-mailadres te bevestigen zodat je zeker de updates ontvangt van je verzoek. Als je graag schermafbeeldingen of andere bestanden wil toevoegen kan dit zeker!





Ziezo, enkel deze 3 stappen heb je nodig. Klik nu op 'Chat starten' en je wordt zo snel mogelijk geholpen.


Succes!

30 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven