top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverBouw Jouw Imperium SMEC Comm. V.

Zo plan je jouw socials in 1-2-3!

Vind je het soms lastig om consistent online aanwezig te zijn op een professionele manier? META introduceerde zijn nieuwe planningstool en maakt het jou 10x makkelijker! In deze blog leggen we je uit hoe het werkt en waarom jij je posts ook zou moeten inplannen.


Waarom je je posts zou moeten inplannen

Door vooraf je berichten in te plannen voorkom je dat je dit tussen de soep en patatten moet doen. Door in te plannen, doe je aan "batching". Dat wil zeggen dat je in 1x heel wat content maakt, waardoor je geconcentreerd aan de inhoud werkt én deze in eenzelfde stijl schrijft.


Daarnaast zal je consistenter zijn. Je plant vooraf in op welke dagen je posts online komen en je hoeft ze niet zelf nog snel-snel te posten.


Posts inplannen zorgt ervoor dat je een stuk efficiënter werkt. Je bespaart veel tijd! Hoe vaak overkomt het jou dat je nog snel een leuke post moet bedenken? Daar een afbeelding bij zoeken, passende hashtags bedenken en de tekst ook nog even ter plekke moet verzinnen? Dat kan beter!


Ook al eens gedacht aan de rust en overzicht dat inplannen voor je zal betekenen? Als je je posts inplant op basis van een slim bedachte strategie, staat alles netjes klaar en kan je erop vertrouwen dat de leads en klanten op automatische piloot binnenkomen, zalig!


Posts inplannen met META

Sinds kort bracht META (het moederbedrijf achter facebook en instagram) zijn vernieuwde planner op de markt. Deze is helemaal gratis te gebruiken én je bent zeker dat hij goedgekeurd is door instagram/facebook. Dankzij de vele vernieuwingen kan je (bijna) evenveel als in de app zelf!


Zo kan je gewone berichten vooraf inplannen. Maar ook verhalen of Reels. Je kan zelfs LIVE gaan via de META-planner!





Hoe werkt het?


  1. Ga naar Business Suite voor computers

  2. Ga naar Inhoud of Planner.

  3. Klik op "Bericht maken"

  4. Selecteer waar je een bericht wil plannen: het Facebook-overzicht, Instagram-overzicht of in een groep waar je lid van bent.

  5. Voer alle details van je bericht in: tekst, afbeelding(en) of video en een optionele link en locatie.

  6. Klik op "plannen" en kies wanneer je bericht online mag gaan.


Tips:

  • Vink het knopje "Bericht aanpassen voor Facebook en Instagram" aan om aanpassingen te maken per kanaal.

  • Bij de berichten voor Facebook kan je optioneel een gevoel/activiteit toevoegen, net als de knop "Chatberichten" of een link naar je bericht toe. Hier kan je ook een a/b-test uitvoeren.

  • Via "optimale tijden" bekijk je wanneer je best zou posten op basis van de momenten aarop je volgers de afgelopen 7 dagen het meest actief waren.


Heb je hulp nodig bij het inplannen of heb je nog geen strategie op poten gezet? SMEC to the rescue! Bekijk onze prijzen en pakketten of stuur een berichtje voor meer info!

27 weergaven0 opmerkingen
bottom of page